kedd, november 07, 2006

Fotóiskola, fotóiskola!?


Mai nap a Bartók Béla út és a Zenta utca sarkán lévő hobvédségi épület parkolójában lettem figyelmes az alábbi autóra. A kiegészitő táblán a "kivéve HM" felirat szerepel. Az autó pedig a Közterület felügyelőké. Amit Újbuda vásárolt nekik. Gondoltam lefényképezem. Miközben épp probálkoztam telefonom kameráját fényképezésre bírni, a villamos megállóban, a következőre lettem figyelmes a hátam mögött: "Fotóiskola, fotóiskola!?". Hát nem a barátaim közül került ki a hátam mögött settenkedő. Hanem az autó "tulajdonosai" voltak.
Rövid szóváltás következett:
-Miért fényképezem?
-Mert szabálytalanúl parkol.
-Nem, de amúgy is intézkedtek.
Itt elgondolkodtam egy kicsit, hogy bunkók voltak az urak, de legalább város komformak. Olyan helyre áltak ahhol nem zavarták a forgalmat!
-Ez nem mentesít a törvény alól.
-(a másik) Ne vitatkozz vele ez is Magyar.

Majd zöldre váltott a lámpa és magukra hagytam a rendetlenség őreit.

Az hogy a közterület felügyelő külön "faj" azt eddig is tudtam. Régen a parkoló őrt helyettesítették, mára szerintük feladat nélkül maradtak és a következőkre vágynak:

"Intézkedéseik során jogosultak többek között a szabálysértés elkövetőjét igazoltatni, helyszíni bírsággal sújtani, feljelenteni és ellenszegülés esetén előállítani. A jövőre vonatkozóan a közterület-felügyelet hatáskörének további bővítése várható, mind a rendészeti, mind pedig a bűnmegelőzési területen, melyek nagymértékben hozzájárulhatnak az állampolgárok biztonságérzetének javításához és az amúgy is leterhelt rendőrség e területet érintő tevékenységének tehermentesítéséhez."
Hát az én biztonság érzetemet az a két ember, nem hogy, növelte inkább csökkentette. Amúgy a köz területének felügyelete igen is fontos feladat lenne és nem kéne abban kimerülnie, hogy a nem kihasznbált taxi droszton parkolót megbüntetik. A rendészeti feladatot meg hagyják nyugodtan a rendörségre.

Nincsenek megjegyzések: