szombat, július 15, 2006

Mi kell ahoz hogy kommentálj?

Nem tudom, hogy minek a fügvémye, hogy kommentálásra kerül egy bejegyzés vagy sem. Sokan nézitek az oldalt ezt tudom, de nem füztők hozzá kommentárt pedig lehetne ... :-)

Száguldás BKV szerelem ...

Tudom velem van a baj, alapvetően utálom a BKV-t, lehet, hogy a felfogása miatt - tömeg közlekedés - lehet, hogy valamilyen gyermekkori flusztráció miatt, de ezen most megpróbálok felülemelkedni és objektív maradni.
Elfogadom, hogy ez a város megállna, ha mindenki autóba vágódna, és nem használná a tömegközlekedés, inkább hívjuk nyilvános közlekedésnek, de azt az állítást is el kell fogadnia a város üzemeltetőknek, zöldeknek, és minden irigynek, hogy ha minden autós a nyilvános közlekedést használná össze omlana a rendszer, sőt nem is kéne mindenkinek átszállni és már is káosz lenne.
Szóval el kell fogadnunk nekünk autóban ülőknek és nekünk BKV-n utazóknak, hogy ez egy kényes egyensúly ami kialakult. Ehhez hozzányúlni csak nagyon óvatosan és körültekintően lehet.
Ilyen óvatos és körültekintő intézkedésnek tartom, hogy az M1-M7 közös bevezető szakaszán a buszok a reggeli csúcsidőben a leálló sávot használhatják haladásra. Ez nekem, mint autósnak nem fáj mert úgy sem mehetnék ott, a buszon ülök, meg a következő megállóig élvezhetik a sebességet így összemérhető alternatívát jelentenek egymásnak, sérelem nélkül.
De a forgalom szervező itt elment ebédelni és már tele gyomorral tért vissza a tervező asztalhoz, s elméje talán még az ebéd finom ízein morfondírozott.
S ekkor húzta meg a busz sávot az Alkotás úton, befele a városba.
Talán érteni vélem az elgondolását, de nem tudom felfogni.
A befele jövő reggeli forgalomban biztosítani kell a busz elsőbbségét, OK rendben, de ez ne más kárára tegyék, az elmúlt időben jóval több autó lett, de nem lett több busz és utas sem, akkor miért ez a változás!? Ja a fent tartható fejlődés, és az alternatíva az autóval szemben! Akkor talán az előző példát kellet volna követniük, olyan helyre terelni a busz forgalmat ahol nem egymás kárára történik a sáv foglalás. Ilyen például a villamos pálya. Nagy nehezen a Bartók Béla úton is belátták, hogy a belső sávban haladó buszok, nem épp optimális forgalom szervezési megoldás, így hosszabb rövidebb próba után már a Budáról Pestre haladó buszok néha használják a villamos síneket. Milyen rendszer alapján erre még nem sikerült rájönnöm. Az ellenkező irányba miért nem? Talán nem férnek el a nagy Volvo buszok, mint az Erzsébet híd budai hídfőjénél!? (a tervezés olyan dolog, hogy előre gondolkodik az ebmer fia)
Másik elgondolás az Alkotás úti sávszűkítéssel kapcsolatban biztos az a feltételezés, hogy ha szűkebb a bejárat kevesebb autó fog beözönleni a városba. Persze ez igaz, majd kijjebb sokasodnak és dugulnak, úgy mint az Üllői út-Ferenc körút találkozásánál, vagy a Nyugati téri felüljáró végén lévő nagyon rövid "kapuzó" lámpánál befele.
Ahelyett, hogy alternatívát kínálnának, GÁTOLNAK, megpróbálnak kényszerítő eszközökkel befolyásolni, ez ám a demokrácia.
Találjanak ki ösztönző rendszert pl.: reggel 8-10 ig és este 4-6 ig lehessen érvényes forgalmival és befizettet súlyadóval stb., használni a nyilvános közlekedést, evvel ösztönözni az autó elhagyását, vagy távolabbi P+R parkolókban való hagyását. Ehhez társul a halk és kellemes hőmérsékletű, jó illatú eszközök üzemeltetése.
Különben nem megy, csak ülünk és állunk, és addig sem dolgozunk!
Kéne egy felmérés, hogy a Budapest és környéki  autót használó lakosok hány százalékát állítják elő a hazai GDP-nek, lehet, hogy a villamos vágányokat is használhatnánk mi autósok ;-)